hdskala.com hdskala.com .

hdskala.com

معرفی انواع جراحی‌های دهان و فک

جراحی‌های دهان و فک انواع مختلفی دارند که برای درمان مشکلات متنوعی مانند استخوانکاری‌ها، استخوان‌گذاری، جراحی‌های ارتودنسی و دیگر مسائل مرتبط با دهان و فک‌ها استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از انواع جراحی‌های دهان و فک اشاره شده است:

1. **استخوانکاری (Osteotomy):**
- استخوانکاری به جراحی ای گفته می‌شود که در آن استخوان دهان یا فک با استفاده از ابزارهای خاص شکل‌دهی و تغییر شکل می‌یابد. این جراحی ممکن است برای تغییر اندازه، شکل یا موقعیت فک‌ها یا دهان برای بهبود تناسب دندانی انجام شود.

2. **استخوان‌گذاری (Bone Grafting):**
- در این جراحی، با استفاده از استخوان از نواحی دیگر بدن یا مواد پلاستیکی، استخوان جدیدی به محل نیازمند اضافه می‌شود. استخوان‌گذاری ممکن است برای افزایش حجم استخوان، درمان عیوب‌های استخوانی یا پشتیبانی از ایمپلنت‌های دندانی انجام شود.

3. **جراحی ارتودنسی (Orthognathic Surgery):**
- این جراحی به عنوان جراحی‌های ترمیمی در ارتودنسی شناخته می‌شود. در این جراحی، فک‌ها و دهان با استفاده از استخوانکاری و مداخله‌های جراحی تغییر شکل داده می‌شوند تا تناسب دندانی و تعادل صورت بهبود یابد.

4. **جراحی زیبایی دهان و لب (Oral and Lip Surgery):**
- این جراحی‌ها به منظور اصلاح عیوب‌ها و تغییرات زیبایی در دهان و لب انجام می‌شوند. به عنوان مثال، جراحی لب‌ها (ژیوپلاستی) یا جراحی تغییر شکل لبها به منظور افزایش جلوه زیبایی.

5. **جراحی زبان و لثه (Tongue and Gingiva Surgery):**
- این جراحی‌ها به منظور حل مشکلات مانند زبان‌های بزرگ، لثه‌های بیرون‌آمده یا عیوب‌های دیگر مرتبط با زبان و لثه انجام می‌شوند.

6. **جراحی لاپاروسکوپی دهان و فک (Oral and Maxillofacial Laparoscopy):**
- در این جراحی، از دستگاه لاپاروسکوپ (دستگاهی با لنزهای کوچک و دوربین) برای انجام جراحی‌های کم‌تر دخیل و دقیق‌تر در دهان و فک‌ها استفاده می‌شود.

7. **جراحی دندانی (Tooth Extraction Surgery):**
- جراحی برداشت دندان به دلیل شکستگی، تصویربرداری نامناسب، عفونت یا دلایل دیگر انجام می‌شود.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۹:۲۵ توسط:hdskala موضوع: نظرات (0)